Det går framåt!

Agility idag igen med Viggo, och idag gick det bättre! Framåt träningen går fortfarande sådär, men nu klarar han iaf två hinder! Ställde tre hinder på rad idag igen, och började med det sista. När vi kom till det näst sista hindret ställde jag mig lite framför honom, och då klarade han båda hindren. Flyttade mig sedan längre och längre bakåt. Verkar funka hyffsat!

Blev lite Rallylydnad med Dobby också, såå roligt när det börjar gå framåt :) Han fick leka lite med sin leksak också, vilket gör honom helvild och superstressad, men nån gång ibland får han den endå. Jag menar, kolla blicken?



Viggo på agility träningen, han ser ut som en boll:




Postat av: Zandra

Aaa känns som om det blir en annan känsla när man kan ställa upp en bana och det blir mycket svårare för hunden. Dock var dem väldigt dyra, men tar dem på firman eftersom jag tänkt hålla kurser i rallylydnad till våren :)



Men det är bra tänkt, att grunderna sitter först och främst, låter klokt!



Vah, ingen kurs? Det var mer än jag visste. :( Det ligger ju tre kursstarter ute var det ingen annan som blir av som du kunnde hoppa på istället?



Men du verkar ju klara dig väldigt bra med agilltyn på egen hand :)



Lova är bättre nu faktisgt, så rena öron som hon har nu har hon aldrig haft ;)

2010-09-18 @ 07:49:11
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: emma

Sv: Nej lite orolig blir man om glasögonen, haha. Jag vill ju inte komma med förstoringsglas! ;D



Åh agility är så roligt! Jag tränar det med min hund också, skitkul ju! Han var riktigt rädd för alla balanshinder i början. Han är nog höjdrädd ;) Men nu så, nu går det bttre :)

2010-09-18 @ 09:32:06
URL: http://emmalofstedt.blogg.se/
Postat av: Tessan

Haha vilken blick han har! var är Dobby för ras? :)

2010-09-18 @ 10:42:33
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jasså så många korsningar :D han är ju gudomligt söt! :)



Haha njae då ligger din "lilla" i lä mot den jag hade;) Det jag gjorde för att få bort den tofsiga under ullen var att köra med urtunningsax och karda. Då fastnade det heller inte så mkt små pinnar (granris var värst) som ger tovor. Ett tips bara:)

2010-09-18 @ 16:48:10
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, älskar nedersta bilden (; han ser ut som ett hår monster..

2010-09-23 @ 21:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: