Dobby och jag har varit på brukshundsklubb...

Dobby och jag har varit på brukshundsklubben idag. Låter inte likt mig va! Vi var på agility träning, jag ville se hur dobby skulle reagera i den miljön så att vi kanske kan gå en kurs och gå på den öppna träningen. Han var jätteduktig! Han muttrade mot några hundar ett par gånger, men inget som inte gick att bryta. Vi körde några hinder på slutet, och först då verkade dobby slappna av. Så det kanske blir agility kurs för mig och dobby :-) Tillägg: Dock känner jag mig fortfarande tveksam till brukshundklubben. Det första vi hörde när vi klev ur bilen var en gubbe som skrek åt sin hund för att den inte hittade apporten på en gång... Dom som tränade agility verkade snälla, men alla kände ju varandra sen innan och alla var så himla duktiga. Jag tror det är svårt att komma in i ett samansvetsat "bhk" gäng, iaf med en aggressiv blandras. Jag vet inte, jag känner mig lite tveksam helt enkelt, men himla kul var det att se dom andra köra, och sen få se blicken Dobby får när han själv får försöka :-)


Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Åhh va roligt att det gick bra :) Vet hur mycket det betyder för dig och hur mycket du har jobbat för att nå ditt, grattis till er båda!



Ser fram emot att komma och hälsa på på onsdag, få se getterna, kycklingarna och eran butik. :D



Backa väskan så du är redo att åka efter träningen. Glöm inte kameran, vi har ett ställe där det finns ett hav med vitsippor, tror de skulle bli jätte fina kort där ;)



När du tränar in U-svängen skulle du kunna göra på höger sida, det kan hon inte och jag har tänkt lära in det. Är bra att kunna få in dem på bägge sidor. :)



Sv: Du kan köpa PROB schampoo i djuraffären som jag gjorde. Men sedan hitta jag ett bra erbjudande på nätet: http://www.tahorseware.se/2-paketpris-hund-250-ml-hunddeo500-ml-schampo-p-1162-c-211.aspx



Så där kan du också köpa det.



Kraam

2011-04-22 @ 08:55:12
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: Petra

Vad roligt att det gick så bra. Nu kommer det säkert bara gå bättre och bättre :)

2011-04-22 @ 09:25:23
URL: http://petrakarin.wordpress.com
Postat av: Petra

Vad roligt att det gick så bra. Nu kommer det säkert bara gå bättre och bättre :)

2011-04-22 @ 09:25:49
URL: http://petrakarin.wordpress.com
Postat av: Alexandra

sv: Haha, ja eller hur! det var faktiskt därifrån jag fick det :) cm in my heart :D

Du det hoppas jag inte att det var :(

2011-04-22 @ 20:00:49
URL: http://alexandraslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: