Fullt upp med hundar och getter!

Idag har jag haft så mycket att göra att jag inte hunnit blogga, men oj va skönt det känns när man får mycket gjort!!
Jag har gått två rundor med Dobby och Viggo tillsammans, en runda med Dobby och en runda med Malou. Jag har försökt träna med Malou men hon ville hellre leka, så vi hade en lekstund istället. Vi hade t.o.m dragkamp, vilket jag inte tror att jag någonsin haft med henne! Hon är en liten fegis och släpper om hon får lite motstånd.

Sen har jag tränat Viggo, både rallylydnad och klicker, där poletten äntligen verkar ha trillat ner! Han förstod PRECIS vad jag ville, och var helt fokuserad! lösningen? Skinka! ;)
Efter det så klickertränade jag med Dobby, gick super. Dobby som för övrigt varit en surgubbe de senaste dagarna, har varit lite vaktigare mot Viggo och knäppat sig. Det hoppas vi går över snabbt! pms dobby...

Jag har nästan tränat med getterna, man skulle faktiskt kunna kalla det träning ;) Jag har suttit på en sten i hagen med cornflakes och mutat dom ;) Det funkar bättre och bättre, dom vågar sig lite närmre för varje gång!

Jag har också städat ur hela gethuset, det såg hyffsat fräscht ut där inne, men när jag lyfte på halmen var det helt SVART av bajs!! Så jag rev ut allt och la på ny halm åt dom :)
Jag har t.o.m bakat med lillebror!

Nu har jag precis varit ute i butiken och märkt varor! Riktigt spännande.

Nu är jag helt slut, men det är kanske inte så kosntigt, det känns som att jag fått mycket gjort ida!!

Postat av: alexandra

Du har fått väldigt mycket gjort ju! :)

Imorgon, när ska vi ses då? Jag ska på bio på kvällen så jag måste åka in vid fyra, men hinner vi träffas innan det? :)

2011-04-14 @ 07:29:27
URL: http://alexandraslya.blogg.se/
Postat av: Erika

Vi börjar båda få tillbaks lite energi tror jag ;)

Sv: Jo men det e klart du vågar framför mig! :) Jag kommer inte vara elak, jag lovar ;) Hihi.. Men träna freestyle tycker jag att vi ska göra. :)

Vad ska du göra i helgen? Magnus jobbar hela helgen så jag hittar gärna på nåt :)

Du förresten kanske du kan lära mig lite agility? Vill testa lite med Sixten ;)

2011-04-14 @ 12:47:10
URL: http://priiken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: