Getpassning

Igår somnade jag ungefär klockan 21, och vaknade idag klockan 10... Vet inte riktigt vad som hände, jag bara däckade :S

Vi måste hålla lite koll på getterna hela tiden, för dom sticker ut huvudet genom stängslet, sen fastnar dom. När dom inte kommer in igen så skriker dom, så hjärtskärande! men det räcker att man går mot dom så får dom panik och rycker in huvudet, den ena har fastnat med märkningen och börjat blöda...
Vi har nu satt hönsnät längst ner så att dom inte får ut huvudet, men då har dom tryckt ut huvudet under. Så igår kröp jag runt i hagen och spände fast tråd längst ner. krångliga djur!

dom börjar komma mer och mer till ro! Dom vågar gå ifrån varandra lite, och upptäcka mer av hagen. Dom är mer nyfikna, speciellt den bruna. Den vågade sig fram till mig när jag höll på och ficade i hagen igår, men stannade nån meter ifrån och iaktog mig. Det känns skönt att dom söker sig mer till oss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: