Hundar + kycklingar ?

Dobby fick hälsa på kycklingarna igår. han tog det faktiskt mycket bättre än jag hade väntat mig, inget skällande, inget galet monster som skylle käka upp kycklingarna. han tyckte om att stå på kanten av kartongen och titta ner på dom. när jag plockade upp en så pussade han på den. okej, han gav den också en smäll med tassen, men det var ju mest för att få igång den att leka ;)
Problemet är bara det att i vanlig Dobby anda så tror han nu att det är hans kycklingar. Ingen får komma nära dom! Speciellt inte Viggo.

Jag var ute med Viggo till kycklingarna idag, det var första gången han fått sett dom. Först fattade han inte vart det roliga ljudet kom ifrån, så jag lyfte upp en kyckling till honom och visade. Big mistake. Han fullkomligt attackerade kycklingen med pussar! Den var helt blöt när jag la tillbaka den - och då blev Viggo hel galen. Han hoppade och klättrade på kartongen och bara skulle ner. Han rev och klöste mig när han skulle klättra över mig ner till kycklingarna :P Skällde som en galning gjorde han okcså. Enda sättet att få tyst på honom var att lyfta upp ett nytt offer som blev dränkt av pussar.

Postat av: Tessan

Skratt attack! Kan inte sluta skratta - först en smäll från Dobby och sen Pusskalas!



Det kallar jag att miljö träna kycklingar



fortsätter att skratta :)

2011-04-20 @ 17:52:54
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: