Borta bra

Nu har jag varit iväg igen. Var hos Kornélia (en kompis från hundutbildningen) från torsdag tills i söndags, då Kornélia fyllde år. Det är så roligt att vara hos Kornélia, jag hoppas att jag ska dit snart igen :) Ingen hund hade jag dock denna gången, mamma fick för sig att hon inte skulle släppa iväg Viggo... Men när jag blev hämtad på söndagen så tog mamma dobby med sig, så han fick hälsa på kornélia Dilba. Det gick mycket bättre än jag trott! Dom var jätteduktiga med varann. Dilba var jätteförsiktig, hon som älskar hundar, och dobby skötte sig hyffsat han med. Han sa ifrån en gång när han tyckte Dilba var närgången, så blev han lite feg efter det. Jag blev lite till mig också och försökte peppa honom, det ska man ju INTE göra ("tvinga" ihop hundarna).
Men tillslut så vågde han sig iaf nära Dilba igen och nosade i baken och gjorde lite lekinviter, så då bröt vi :) Fin vovvarna!! Va glad jag blev :)

På torsdag eller fredag bär det av igen, till Zandra med vovvar i kungsör. Det ska blir riktigt kul :) Det brukar alltid bli riktiga hunddagar hos Zandra med både det ena och det andra :p Viggo ska med :)

Sen ska vi iväg på läsa hund utbildning i göteborg den 19-21 augusti. Mycket resande bir det nu för mig :) Men ingen hund tar jag med då.


Postat av: Erika

Men hallå, när ska du ha tid och leka med mig då? ;)



2011-08-03 @ 09:46:09
URL: http://priiken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: