Lugnande signaler

I helgen var hela hundinstruktörgänget på läsa hund helg i göteborg. Vi har så himla kul tillsammans! Och shiet vilken bra helg, nog bästa helgen på hela utbildningen. Jag lärde mig så otroligt mycket och det var så intressant.

Det är ändå svårt att använda sig av allt detta i praktiken tycker jag. Man tänker så mycket när man sitter där och lyssnar, men sen sjunker det ner nånstans i bakhuvudet. Det gäller att öva sig hela tiden i att läsa hund, och prova sig fram med signaler.

Imorse låg Dobby och jag i sängen och gosade, alldeles nära varande. Jag hade armen runt honom och kliade honom på magen. Då började han morra. Dobby morarr väldigt lätt och mycket, men oftast inte av välbehag. Jag funderade lite, sen vände jag bort huvudet, blundade och gäspade. Dobby slutade direkt morra, sträckte fram huvudet och slickade mig i mungipan. Sen fick jag fortsätta klia honom på magen.

Postat av: Erika

Fränt! :)

2011-08-25 @ 18:29:27
URL: http://priiken.blogspot.com
Postat av: Kornélia

Moa- hundviskaren! ;)

Visst känns det häftigt att det fungerar?!

2011-08-26 @ 10:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: