Nytt trick

Började träna in ett nytt trick med Viggo igår, att han ska lägga ner huvudet i marken mellan tassarna. Det är nåt han bjuder på naturligt när han tycker att matte är tråkig, så jag väntade bara ut honom. Det går framåt!
Om jag var smart så skulle jag nog ta med det i hemläxan från utbildningen, vi ska träna våran egen hund med klicker i samanlagt 5 timmar, och skriva träningsdagbok på det. Men jag är inte smart, så jag har glömt det...

Dobby och jag kämpar på med apporteringen. Han har alldeles för stort resurs tänkande :P så fort han får ett föremål i munnen så ser man hur han tänker "min, min, min!", och håller jag ut handen ryggar han undan med en skrämd blick "hallååå, ta inte min!" även fast föremålet bara är en trasig gammal penna och jag erbjuder köttbulle i utbyte :P

Nä nu tänkte jag gå ut och se om det går att köra lite agility - snön är borta wohoo :D


Nytt "trick" - lägga huvudet i marken

Postat av: Ylva

Har snön smält hos dig? Gu så fubbigt alltså. :P

2011-02-07 @ 16:07:59
URL: http://www.svartochrosa.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: