Skidåkning för nybörjare

Viggo och jag har åkt skidor! Nu känns det som att jag tränat färdigt för hela året... hehe nja, riktigt så hemskt var det inte!
Viggo var skitduktig i början att springa på framför mig, men precis på slutet fick han för sig att dra inåt skogen och runda ett träd fem gånger. Jag fick knäppa av mig skidorna och rädda honom, sen fick jag inte på mig vänster skidan igen... Nån som vet hur frustrerande det är att åka med en skida, den andra skidan i ena handen, och en dragande Viggo i andra handen (han tyckte ju att vi skulle springa) dessutom två stavar?
men titta vad sportiga vi såg ut! xD



Jag är en riktig skidnörd som alltid kollar alla tävlingar på teve. Och självklart, i min lilla värld, så tror jag att jag är BÄST på att åka skidor! .. men det är jag inte. Jag är KASS. Jag har världens sämsta balanssinne, och när jag ställer mig på ett par skidor så blir jag som en 5-åring som åker för allra första gången. Men jag klarade mig från att ramla den här gången iaf!


stackars Vigge med sina snöklumpar

Postat av: Tina

Att åka skidor är härligt...men har dessvärre inte åkt längdskidor på över 20 år. Kanske ska se om jag kan ta tag i det igen och få med mig W

2011-02-11 @ 16:43:39
URL: http://wilmasegna.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hurtiga ni är! Själv skulle jag ha åkt 5 meter och sen slängt mig åt sidan och skyllt på stukat lår eller ngt :D haha



Men gud så mkt päls viggo har! Riktig snygging med världens plym på svansen jue:)

2011-02-11 @ 16:56:44
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-Scott

Skidturen ser jätte härligt ut, men snöklumpar på tassarna är inte alls kul :)

2011-02-11 @ 17:21:26
URL: http://goldenscotts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: