Jag tror han driver med mig...

Jag har under en lång tid försökt lära Dobby att plocka upp föremål, bära och överlämna. Har tränat i perioder, med olika föremål, och trännat avlämning för sig. men nej, han vill inte. Han plockar upp och spottar ut. Ibland tar han föremålet och springer iväg och leker :P
Så nu la jag det på hyllan och tänkte klicka in nostarget på post-it lapp istället. Gick skitbra, han nuddade med nosen när jag höll den i handen och när jag la den på golvet. Så då provade jag att sätta upp den på väggen. gissa vad? Dobby sliter ner lappen, bär den fram till mig, och lämnar över den i mitt knä. jag sätter upp lappen igen, Dobby går genast dit, sliter ner den och bär tillbaka den. med en ängels tålamod sätter jag upp lappen igen. Ungefär fem gånger till upprepar Dobby föregående ritual, han plockar helt enkelt ned lappen. "Matte, du glömde den här!"
Tokhund

Postat av: Ylva

Hihi. Han är bra go. Det klickade väl att han skulle hämta dessa lappar. :D

2011-01-24 @ 15:13:12
URL: http://www.lejisi.se
Postat av: kimberly

TÄVLING PÅ GÅNG

hej nu är det tävling på gång va med och vin, vem som har finst blogg.

jag utser 3 vinnare lycka till!

2011-01-24 @ 19:00:58
URL: http://kimmyshrimptonb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: