Läxor och annat kul!

Nu har jag massa läxor att jobba med, känns ju jättekonstigt eftersom det var så länge sen jag gick i skolan. Men för en gångs skull så är det läxor som jag tycker är KUL! Lära sig om hundar, det är ju det roligaste som finns :D

Var på biblioteket i kumla igår och lånade böcker från våran lista, det blev 5 böcker + en bok om new foundland. Vi har nämligen 5 raser att skriva om också, där jag bland annat har new foundland. Vi ska också skriva om våran egen ras, som för mig blir cavalieren, vilket har varit riktigt intressant. Jag visste inte så mycket om cavalierens historia. Fick reda på mycket intressant statistik också, visste ni tex. att enligt en undersökning har endast 3 procent nån gång försökt bita en människa, och då ofta under en för hunden hotfull situation?

Vi ska också träna projekthundar. Just nu ska jag försöka få tag i en valp på max. 6 månader att träna utan ägare. Jag ska också träna en ägare med hund i klickerträning. Det blir kul!

Sen så ska vi träna våra egna hundar också! Jag ska träna in en cirkuskonst med Viggo, som senare ska redovisas. Vi fick tummetott, dvs. han ska "peka ut" min tumme ;)
Vi ska också träna vår egen hund i klickerträning i 5 timmar och lämna in en träningsdagbok på det.

Mitt största problem är väl att jag vill börja med allt på en gång :P

Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Weeey, Lystra är endast 5 månader, vet du om det?! ;D



Hon vill nog gärna bli tränad, och jag lovar att jag ska vara jätte tyst och inte säga eller se något ;) Nej men om du vill låna henne är det bara du säger till. Jag fick ju trotts allt låna viggo som tränings hund. Lystra behöver lära sig handen på hjärtat jätte mycket. Matte är bra lat ;P



Sv: Jag är ledig på onsdags förmiddagar när jag är i Örebro. Kanske kan komma och hälsa på någong sådan? Tror du jag kan ta med Lystra i så fall?



Jag är avundsjuk på dig, jag vill gå utbildningen igen. Den är så himmla rolig! :)

2011-01-19 @ 17:33:39
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: