Världens bästa Vigge!!!!

jag GLÖMDE ju att berätta det allra viktigaste igår! Att min duktiga, söta, lilla Vigg var sååå duktig!! Okej, på träningspassen gick det kanske inte sådär superbra (jag är ju så dum och jämför alltid med Dobby som lär sig allt på 5min, inte sjysst mot viggo), men mot dom andra hundarna, och när han skulle ha "paus" (teori). han skällde nästan ingenting, bara när han kom in första gången, han som normalt sätt är en väldigt skällig hund. och mellan alla träningspass så har han legat så tyst och snäll i sin korg, jag behövde inte ens hålla i hans koppel, han försöker inte ens gå ifrån mig.
Sen är han ju världens snällaste mot andra hundar också, så dom har han bara nosat försiktigt på, försökt leka med nån vovve, men bara när det är okej.

Vi fick träna på snurra. Vi började i lördags och fortsatte lite igår. Jag valde att fri shejpa, alltså att använda klicker och inte locka eller visa någonting. bara klicka för varje litet steg i rätt riktning. Jag visste att det skulle bli en utmaning, men det är ju kul att lära sig. Viggo hann komma så långt att han föstod att det var nåt speciellt med ena hållet. Om man tittar dit får man godis!! Men inte längre än så.
men så provade jag lite här hemma idag, och väntade ut honom lite. och vet ni vad??! Han snurrade!!!jag är så lycklig och stolt just nu, för ett ynka litet varv, haha xD så totalt onödigt att kunna också, men jag blev så glad när jag såg hur Viggo riktigt tänkte. Min lilla Vigg har inte fiskminne!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: