Rally träning

Hade rallylydnadsträning idag med mamma och alla tre hundarna. Jag tränade Dobby och Viggo och mamma tränade Malou. Vi ställde upp en bana på 14 skyltar.

Det gick sååå himla bra! Dobby var jättetaggad och gjorde momenten bra, men flackar liiite i fotgåendet ibland. Men jag tycker det är förståeligt, han är liten och vill inte vara alltför nära mina fötter när jag går.

Viggo däremot har börjat gå riktigt stabilt i fotgåendet! och håller kontakt hela tiden. Han har däremot svårt för momenten, han sitter snett (eller inte alls), måste ha jättetydliga handtecken osv.

Jag får riktig beslutsångest när jag tränar dom över vem jag egentligen ska tävla med. Men det finns väl inget som säger att jag inte kan tävla båda ;) om vi nu kommer upp i den nivån...

Postat av: alexandra

Vart ät tävlingen någonstans? Jag vill ju titta när ni tävlar! :D

2011-07-23 @ 22:47:28
URL: http://alexandraslya.blogg.se/
Postat av: Jenny Andersson

Rallylydnad verkar vara roligt, såg det första gången på en hundutställning.

2011-08-17 @ 14:17:17
URL: http://hundbook.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: