En riktig hundfest!

h.e.r.r.e.g.u.d vilken dag! Alexandra och Gizmo har stannat här sen igår (HA! det trodde ni inte va, Dobby+Gizmo=sant!!). Vi började med twilight kväll, godis och chips. Dobby och Gizmo funkade faktiskt hyffsat ihop, Dobby har gått MYCKET frammåt sedan vi skaffade Viggo. Nu använder han språket istället för att bara gå på. När Gizmo backar så backar Dobby. Han har inte bara flugit på heller utan synlig anledning som han kunde göra mot Viggo förr.
Ett par gånger rök dom ihop, och Alexandra och jag kom fram till att det var när dom hamnade i trånga utrymmen. Mellan soffbordet och soffan tex. Dobby sa ifrån, och Gizmo gav igen, vilket Dobby INTE är van vid. Men det blev mest att dom stod och skrek (i lite smått panik, ingen visste riktigt hur dom skulle bete sig). Det räckte att sära dom och sen släppa ihop dom igen = såfort situationen var över upphörde "bråket". Inget gruff alls efteråt! Sån var inte Dobby med Viggo, kunde gå och sura hur länge som helst.
Men dom var iaf jätteduktiga med varandra också, Dobby vek undan massor istället för att gå in i konflikt, och Gizmo lärde sig att om han la sig ner så gick det mycket bättre.
Hundarna har tom kunnat sova bredvid varandra! och släppa ihop dom på morgonen var inga problem.

Iaf, nu har vi kommit till idag! Jag, mamma, Alexandra och Gizmo åkte iväg till örebro hundskola på 25års jubileum. Det var MASSOR av hundar där (antagligen fler hundar än människor). Vi hade ett bord med foton och sålde lotter. Fick ihop lite pengar men i längden gick vi nog back :P

Vi gick tipspromenad och ÄGDE! (fast vi vann inte, konstigt nog ;)), sedan var Gizmo och jag med på hundrace, och ÄGDE! (fast vi vann inte det heller). Hunden som vann hade 4sekunder och Gizmo sprang på 5sekunder, det tycker jag var bra gjort! (dessutom så var hunden som vann en shäfer, och Gizmo en pudel/papillon... liite kortare ben).

Alexandra och jag var superseriösa, stretchade innan, köpte en korv till Gizmo att locka med, och gjorde värsta kuppen (Alexandra fick smyga ner och ställa sig vid målet). Ändå vann vi inte! Jaja, vi gick iaf in för det ;)

Bilder kommer imorgon från alla uppvisningar!! (Har tyvärr inga bilder från när vi sprang, det hade ni gärna velat sett va ;))

Postat av: amanda

precis, jag vill ju ha en hund att träna och göra saker med, sen är det ju mysigt med valp men jag menar, du kan ju inte ens gå långa promenader utan att behöva bära och låta valpen utforska.

2011-09-04 @ 07:48:31
URL: http://amandalundwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: