Problemet med flera hundar

största problemet med att gå med alla tre hundarna på en gång, är att krångel Viggo hela tiden trasslar in sig i kopplet och man hinner knappt trassla ut honom innan han hunnit trassla in sig igen.
Näst största problemet är hundmöten, med tre hundar som inte är särsilt bra på hundmöten. Okej, hundmöten kommer nog på första plats, men koppelgrejen är också irriterande!
Precis kommit in från en sen långpromenad i mörkret.

När jag gick med Dobby och Viggo tidigare idag så mötte vi två hundar (brukar försöka undvika hundmöten när jag går med båda) och det gick väl ungefär såhär:
Dobby har blivit så duktig så han gör inget. Viggo är tyst en stund och "laddar", sedan börjar han skälla. Jag belönar Dobby för att han är tyst. Sen får jag tyst på Viggo och belönar honom, då sätter Dobby igång. Jag blir irriterad och säger åt Dobby att sluta (vilket inte går med Viggo, men Dobby har tränat såpass mycket), vilket han gör och får belöning för det, då börjar Viggo skälla...
Ungefär så håller det på tills hundarna gått förbi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: