Skaffat daghund!

Jag har gått o blivit dagmatte! Sasha, en golden retriever tik på 1.5år är här på sin första dag idag. Då kan man ju fråga sig hur det funkar egentligen, med ett Dobby monster i huset?! Jo jag kan säga det att polisen ligger och sover i sin bur intill mig, och Sasha sovver inne i köket. Dobby verkar faktiskt väldigt förtjust i Sasha, men hon får ju inte komma för nära hans resurser. Sålänge omgivningen är neutral så är hon rätt kul faktiskt!
när jag tog in dom i huset så började dom med att busa runt, vilket förvånade mig lite då Dobby inte leker med stora hundar (inte ens med Malou). När Sasha sen gick o la sig så fortsatte Dobby göra lekinviter och försöka få igång henne.

Sedan var det ju då en hund till som skulle in i "mixen". Malou sov nämligen på övervåningen när Sasha kom. Malou är tydligen viktig för Dobby (?) för efter det blev stämningen mer spänd. En gång blev han sur på stackars Sasha, som hade gjort misstaget att lägga sig under Dobbys lek & godis låda. Ajaj! Men då åkte han ut.

När vi är ute är det en helt annan hund! Han och Sasha busar runt, går fint i koppel och delar luktfläckar.


Postat av: Petra

Åh vad roligt :)

Och vilket sammanträffande, jag har också blivit dagmatte till en Golden på runt ett och ett halvt, dock en hane. Han hade sin första riktiga dag hos mig i måndags.

2012-01-25 @ 14:56:08
URL: http://petrakarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: