Träna träna träna

Ska man kunna tävla måste man träna! och ska man plötsligt tävla inom en vecka måste man hårdträna!
Så Malou och jag har idag fokuserat på "stå", eftersom hon ibland lyfter rumpan en decimeter innan hon slår ner den igen.
vårat problem är att när väl "stå" sitter som en smäck så försvinner stabiliteten i "sitt". Jag tar in henne i fot och hon studdsar upp och ner som en jojjo...
Så träning av "stå" i kombination med stadga i "sitt".

Hon skulle behöva träna in ett bättre läggande, men jag tycker så synd om tanten. hon är så stel så det tar henne en kvart att lägga sig ner, och en kvart att resa sig upp. Så jag skiter i den träningen och hoppas att det inte kommer med så mycket lägganden (a
Hon skulle dock behöva lära sig att lägga sig "rätt ner". Nu så lägger hon sig ner på sidan, vilket ju bara gör det svårare för henne! men det får bli ett senare projekt.

Dom andra hundarna flyter med, tex så har Dobby fått träna på sittande från liggande. Liten om han är ställer han sig gärna upp emellan - ajabajja!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: