världens bästa leksak

om ni frågar Tenshi är IKEA råttorna bäst i världen, hon går runt med sin råtta överallt, superstolt. Trots att den bara har två fötter ;)
 

Postat av: amanda

Jag tänker mer såhär, säg att det är en leksak hon vaktar mot en annan hund. Då hade jag verbalt sagt något, typ "lägg av", och ev petat lite på henne för att bryta uppmärksamheten mot den andra hunden. Belönat om hon bröt. Om hon fortsätter hade jag tagit bort saken hon vaktade. Vaktar hon en sak man inte kan ta bort, tex dig, mot en annan hund, så hade jag bestämt men vänligt tagit bort henne från er en stund. Lite "sådär gör man inte då får man inte vara med här".

Jag vet inte om du trodde jag menade att du skulle ta tag i henne hårt, eller om jag misstolkade ditt inlägg :)

2012-07-06 @ 21:07:38
URL: http://amandalundwall.blogg.se
Postat av: amanda

Svårt det där. Jag hade nog dels sett till att andra hundar inte är nära henne när hon äter ben, och kommer det hundar förbi så droppa något gott precis som du gjorde när du gick förbi när hon vaktade mot dig.
Hade jag inte hunnit bryta henne så att hon kanske gör en skenattack eller ligger och vrålmorrar så hade jag brytit henne.
Men jag hade nog väntat lite med att se hur det hela utvecklar sig, och sen ta det lite för vad det blir.

Jag får helt enkelt acceptera att Jaga har resursförsvar mot andra hundar när det gäller bollar, ben, hennes bur och liknande.
Hon har det i sig och jag har förebyggt så mkt jag kunnat men jag måste också inse hur hon är som individ. Man kan ju inte ändra dom hur som helst:)

2012-07-07 @ 17:10:52
URL: http://amandalundwall.blogg.se
Postat av: Emma Jacobsson

Vilken härlig blogg du har !
Hur många hundar har du? (:

Svar: tack så mycket! :D allt som allt har jag fyra hundar, men jag har inte alla hos mig :) När jag flyttade hemifrån så fick dom andra bo kvar hemma så det var då jag skaffade Tenshi :)
hundochhantverk.blogg.se

2012-07-08 @ 16:16:20
URL: http://emmajacobssonn.blogg.se
Postat av: Tessan

Men gosnosen då!

2 ben bara? Helmers 57 alla Ikea råttor har varken ben,öron eller vaddering....

2012-07-10 @ 02:03:50
URL: http://mittlivochlchf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: