Det rullar på

Tack så mycket för att ni tagit er tid och skrivit i mitt inlägg om Tenshis resursförsvar! Tänkte uppdatera lite om hur det går.

Vi har jobbat med byteshandel, dock vill jag inte överdriva det eftersom att jag inte vill öka hennes resursförsvar genom att plocka grejer från henne hela tiden, utan jag "droppar" godis bredvid henne/ i matskålen osv. och byter bara bort när hon tex. äter sten (vilket hon gör jämt..)
Vi tuggar ben tillsammans, vilket Tenshi tycker mycket om. Hon kommer med benet och trycker in det i min hand och vill att jag ska hålla ;)
Vi har också tränat med leksak och då att byta mot annan leksak, + lagt på loss kommando.
Nu har det varit lungt om senaste dagarna med hettsattacker, men jag har också varit lugnare och mer förberedd när jag måste ta saker från henne.
När hon blir för vild i leken så bryter jag, antingen bara genom att sluta och resa mig upp, eller genom att göra en passivitets övning vilket brukar fungera jättebra. Vi har tränat mycket på att när jag tar henne i halsbandet så ska hon sätta sig ner och bli lugn, och nu fungerar det att jag tar i halsbandet när hon blir för vild så sätter hon sig och lugnar ner sig.

Dock blev hon lite sur på Enya idag (pinscher tik) när hon skulle få mat och Enya kom inrusandes och hoppade upp mot matskålen. Vet dock inte om det var bara maten eller om det var lek inblandat, men hon blir helt klart surare när hon är hungrig, så nu har jag ökat på hennes mat dos!

Mag statusen är fortfarande dålig, nu rinner det ur henne men hon har fortfarande svårt att få ur sig, och ibland är det blodigt i. Hon behöver 12 veckors vaccineras (blev 12 veckor i söndags) men får inte vaccineras innan hon blir bra i magen :(

Postat av: Erika

Tack gumman <3

Saknar dig som tusan!!!!!



Hoppas det blir bättre med skruttans mage snart..!

2012-05-18 @ 19:29:45
URL: http://erikashundliv.blogg.com
Postat av: tessan och helmer

Usch va jobbigt, så där var Helmers mage oxå som liten... Så då var det typ "stress förbud" dvs inga nya intryck på en vecka som fick magen i balans :)



Hoppas lillskruttan är bra snart!

2012-05-19 @ 06:33:59
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: