Valpjobb

Jag älskar min världens bästa Tenshi. Hon var så duktig på promenad igår, drar inte ens i kopplet när vi möter hundar, kommer till matte när hon är lös. Har klarat att vara helt ensam för första gången, först i bilen och sen i lägenheten. När jag kom tillbaka låg hon och sov, älsklingen <3
Hon är skitkul att träna med också, jättetaggad, lättmotiverad och lär sig jättesnabbt. Hon tar sig an alla uppgifter men nyfikenhet och glädje.

Jag längtar dock tills hon blir stor, onödigt va? Det har jag iofs gjort med dom andra vovvarna också. Det är mycket jobb med en valp, men det är när valpen blir stor som det roliga arbetet börjar. Tycker jag iaf, men vi har tjuvstartat och börjat med följsamheten som ska bli fot, sitt som ska bli stadga, och hon utvecklas redan i shapingen. Så det är inte bara torka kisspölar och ensamhetsträning ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: