Vinnare i Tävlingen!

Idag har fem stycken "finalister" i tävlingen valts ut, och därefter har jag, eller rättare sagt Dobby, lottat fram en vinnare som får ett hundhalsband med scarf. De fem finalisterna blev:

Nr. 1: Postat av: Tessan

http://www.youtube.com/watch?v=ZW-kki5lfgw Den slänger jag in som rolig aktivitet övning:) (Jajajaja vet att klicket kommer extremt för långt efter i början. Men att filma-klicka-kolla på H vart lite för mkt för mina hjärnceller ;D haha)


Nr. 2: Postat av: Emma

Mitt bästa aktiverings tips är att lägga en godis i en kartong eller tom toarulle som jag fäster ett snöre i. Jag gör hunden uppmärksam på att det finns godis i kartongen/rullen och sen lägger jag den på ett bord och så får hunden lov att dra i snöret för att få tag på godiset. Det krävs lite tankekraft från hunden och det är även roligt att se på när den jobbar för godiset.


Nr. 3: Postat av: Chantek och Ebbas matte

När jag och hundarna är ute på promenad brukar jag gömma köttbullebitar i träd, lagom höjd för hundarna naturligtvis. Mycket poppis....


Nr. 4: Postat av: jenny

Hej hej :D Vilken rolig tävling :D
Mitt bästa aktiveringstips är det klassiska gömma godis i barken på träd och låta dem söka upp det :D


Nr. 5: Postat av: Pernilla

Om du har tillgång till någon bit gammalt tjockt rep så är den här övningen toppen tycker många hundar, särskilt för hundar som gillar att tugga mycket.. Du behöver bara en liten bit rep ( anpassa efter hundens storlek, men minst 15 cm långt behövs ).Den kan du sedan vrida så att det öppnar sig mellanrum i repet och stoppa platta godisbitar i . Släpp sedan efter igen så fastnar godisbitarna i mellanrummen. Ge repbiten till din hund och låt hunden tugga och krafsa för att få ut godisbitarna. Den här övningen kan sysselsätta en del hundar ganska länge.


Se gärna tävlingsinlägget för fler aktiveringstips!



min högra hand, eller tass, Dobby fick såklart lotta fram en vinnare. och vinnaren bleeev....

Tessan! Grattis! :D Jag kommer att skicka ett mejl med frågor om mått/tyg, adress osv.


Postat av: Marie & Miqro

Grattis Tessan! Får vi se en bild när vinsten är "på plats" sen? ;)

Grattis till er andra också som fick chansen att vinna ;) men jag är inte bitter ;P

Himla kul tävling! Massa bra akriveringstips fick vi på köpet - kanonbra ju! :D

2011-03-17 @ 15:04:51
URL: http://www.miqro.se
Postat av: Tessan

WIIIIIIHOOOOOOO!!!! Fy va lycklig jag vart! :D Åh ska städa på rosa moln nu och febern känns som bortblåst! Stor kram till älskade lilal Dobby! :D

2011-03-19 @ 14:28:11
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Tessan

Marie Och Moqro



Tack så jätte mkt :D Moa har alltid roliga tävlingar där man alltid vinner ngt (denna gång massa extra övningar)



Självklart kommer det fotas jätte mkt på vinsten :)

2011-03-19 @ 14:30:44
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: